Thursday, August 25, 2011

RAYA!

Hello peeps. Assalammualaikum. 

Hohohoho, it 4 days to go. Aidilfitri will coming soon. Fuyoh2. And bye to ramadhan. Sobsobsob. Next year hope we will meet again. 

Jadi, sebagai anak gadis yang sudah mencecah ke usia 20-an, yes muda lagi!, aku dengan kakak aku berasa eloknya kami berkelakuan seperti anak-anak gadis usia 20-an seperti kami. Yang rajin ke dapur, yang pandai memasak, yang layak dibuat menantu. Eh!

Jadinya, kami berkeputusan untuk meriahkan hari raya tahun ini dengan hasil tangan kami sendiri. Curtain, baju raya mama, beskut2 raya, yeah, semua hasil tangan kami. Malahan cat rumah jugak, hasil tangan kakak aku dengan adik2 abang2 dan abah aku. Aku? Zzzzzzz, tak larat nak gelek2 roll cat tu. Muehehehehe.

*kenapaakurasaayatakukarangmacamharamskemawoi

Ouh2, tema tahun ini. Actually it our 1st theme for raya. Its grey. Tapi tak tahu abang2 aku beli ke tak baju melayu warna grey tu.Payah dua orang samdol tu. Eh! Dua orang lelaki dewasa tu. Grrrrr.

Yeah, ini jugak tahun pertama aku beraya sebagai gadis untuk seorang jejaka. *ohmyayataku! Eh! bukan. Bukan tahun pertama sebab sebelum2 ini jugak pernah merasai tapi yang sebelum2 tu aku boleh cakap raya sebagai gadis untuk jejaka atau tak sama saja. 

Tapi kali ni lain. 

Lain yang aku sendiri tak tahu nak cakap. Tapi, yang satunya aku tahu, aku bersungguh betul nak buat kuih kesukaan dia. Even dah tersalah step bancuh adunan, aku sanggup biar mama aku tukar ke biskut lain supaya esok aku boleh bancuh adunan yang betul untuk biskut kesukaan dia. Dan kakak hanya tersengih. Dia tahu apa dalam hati adiknya mungkin. Fuuuuuuuuuuuuuuu. *harapdiadatangrayarumahaku

Eh! Cookies dah sejuk, Boleh simpan dalam balang dah. Nanti aku sambung. Hehehehe.

Bye.

No comments:

Post a Comment