Tuesday, September 13, 2011

ADIK

Kelmarin [13 September 2011] adik aku yang paling bongsu, Aqil, sambut hari lahir ke 11. Yeah, dah besaq adik aku yang sorang ni. Adik yang manja. Adik yang mengada-ngada. Adik yang pemalas. Kuikuikui. Adik yang paling cengeng. Eh silap! tu untuk Danish. Puipuipuipui.

So, sebagai kakak yang bertanggungjawab, aku keluar belikan kek untuk adik aku. Hiks. Sebenarnya sebab Ummi ajak teman dia beli lens lepastu pergi kat mama and mama suruh call adik tanya dia nak apa. Mula2 tu dia mintak almond london. What the fuuuu dia mintak almond london lepas raya neyh. Mana nak cari? Tak cukup ka 3 balang aku buat dengan Mimi time raya tu. Amboih. Lepas aku protes dia mintak waffle leomag, ceh, tadak   feel nak lain dari yang lain ka adik aku ni untuk birthday dia. Puihpuih. Last dia mintak mee kuah. Adoih la adik. Then bila aku cakap untuk birthday baru dia cakap selow melow konon malu lettew dia nak cake cekelat. Aumm. Baru bercitarasa sikit. 

Ikut hati nak beli ja cake kat sekeret resepi tapi sebab bajet, yeah, penganggur marhaen macam aku tak mampu nak beli cake mahal2. Cukup cake dari kedai cake fuji yang wujud 15 tahun lalu. Heee, nyonya toke kedai cake bagitau aku woh time aku beli cake tadi. Kehkehkeh.

Tapi cake tu still dalam keadaan yang sama sebab adik tak potong lagi pun. Dia tunggu mama balik keja tapi sebab something happen, mama balik lewat and adik dah tidoq. And mama cakap takpa esok dia bangun nak pergi sekolah kita celebrate birthday dia. Adik, adik.

So untuk adik yang dah besaq tahun depan nak UPSR, be a good boy yeah. Ati doa adik berjaya. Adik jadi anak lelaki mama abah yang boleh di harap. Adik jadi lelaki macho nanti besaq jangan jadi perosak anak dara orang, jangan jadi samseng, jangan merempit. Cop! Ucapan untuk Danish jugak sebab birthday dia [7 June] hari tu aku tadak buat entry sebab stil kat kolej yang line internet kena potong boooo loser punya kolej. Kehkehkeh. Both of you jadi yang terbaik untuk mama abah and jangan hampakan kami semua. I love both of you Danish & Aqil even kita selalu bergaduh bertumbuk wow ganasnya kita. Hehehe.

Okey bye.

#aku harap adik2 aku terharu nanti bila baca entry ni. Nanti bila depa dah pandai main blog dan tahu kakak depa yang cute ni ada blog yang ohsem. Okey aku perasan sat. LOL

No comments:

Post a Comment